A Zöld & Zöld Ingatlankezelő Kft. 1997-ben alakult, jelenlegi törzstőkéje 4.5 MFt. Cégünk fő tevékenysége társasházak, lakóparkok és lakásszövetkezetek teljes körű közös képviseleti, és üzemeltetési feladatainak ellátása. Cégünk teljes körű szakmai felelősségbiztosítással rendelkezik (10.000.000,- Ft, Generali-Providencia Biztosító Zrt.), tagja a Magyar Társasházkezelők Országos Szakmai Szövetségének, valamint a Budapesti Kereskedelmi, és Iparkamarának.
Minden képviseletünkben lévő társasház külön gazdasági egységként működik, így annak nyilvántartását, könyvelését, számlázási feladatait is végzi a kezelési feladatok mellett. Tevékenységünket a 2003. évi CXXXIII. Törvény. sz. Társasházi törvény alapján végezzük, a törvény határozza meg működésünk főbb irányelveit. A könyvelési feladatokat mérlegképes könyvelőink végzik, országosan elfogadott könyvelőprogram segítségével. A társasház anyagi biztonságát a zártrendszerű pénzkezelés biztosítja. Cégünk teljes felelősséget vállal az általa végzett munkáért és tevékenységéért, továbbá teljes körű felelősségbiztosítással rendelkezünk. A felújítási állagmegóvási munkákra ajánlatokat kérünk, és a költségvetési előirányzatokba való betervezést követően a közgyűlés elé terjesztjük, megszavazását követően kötünk szerződést a kivitelezési munkákra. A felújítási munkákra, az üzemeltetési számláról, havi rendszerességgel különítünk el a közgyűlés által meghatározott összeget. A közös költség kinnlevőségek behajtása és lehetőség szerint minimális szintre való leszorítása állandó, folyamatos kezelési feladat. A nyilvántartás szerinti tartozóknak egyeztető levelet küldünk ki. A tartozókat ezután személyesen, és felszólító levélben is megkeressük a kinnlevőségek mielőbbi behajtása érdekében. Azon tulajdonosokkal szemben, akiknél nem vezetnek eredményre az egyeztetések és felszólítások, bírósági fizetési meghagyásokat bocsátunk ki, illetve szükség szerint megindítjuk a végrehajtási eljárásokat. A Társasházi törvény alapján a 6 hónapot meghaladó tartozást felhalmozó tulajdonosok albetétjeire, a tartozás fedezeteként, közgyűlési határozatot követően jelzálogot jegyeztetünk be, amennyiben az egyéb behajtás érdekében megindított eljárások nem vezettek eredményre. A jogszabályoknak megfelelően kezelésünkben lévő Társasházaknál elvégeztetjük az épületek kötelező, időszakos érintésvédelmi, villámvédelmi, tűzvédelmi berendezéseinek vizsgálatát, és elkészítettjük a minősítő okiratokat. Elkészítjük, és a Társasház működéséhez igazítjuk a számviteli politikát, pénzkezelési szabályzatot, eszközök és források értékelési szabályzatát, valamint az eszközök és források leltározási és leltárkészítési szabályzatát. A Társasházi törvény alapján folyamatos ellenőrzést, és egyeztetést biztosítunk a Számvizsgáló Bizottság részére. Minden fontos kérdésben egyeztetést követően közös álláspontot igyekszünk kialakítani a bizottsági tagokkal, és csak ezt követően kerülnek beterjesztésre közgyűlési határozati javaslatok a tulajdonosok elé. A tulajdonosok folyamatos tájékoztatása érdekében rendszeresen adunk ki és juttatjuk el minden tulajdonoshoz hírlevelünket, melynek célja, hogy két közgyűlés közötti időszakban is folyamatos tájékoztatást adjunk a Társasház aktuális pénzügyi, jogi, műszaki helyzetéről. Cégünk Web oldala alatt minden Társasháznak saját oldalt működtetünk, melyen a Társasház összes dokumentuma (közgyűlési anyagok, költségvetések, hírlevelek, biztosítási kötvény, alapító okirat, SZMSZ ) pdf formátumban letölthető, valamint naprakészen elérhetőek az aktuális közös költség egyenlegek, előírások, befizetések, valamint egyedi fűtéssel rendelkező Társasházak esetében az egyedi hőköltség elszámolások. Az oldalon lehetőség van a mérőóra állások bejelentésére, valamint a Társasházzal kapcsolatos hírek és információkat megjelenítésére. Számvizsgáló bizottsági tagok a társasház web oldalán külön menüben folyamatosan nyomon kísérhetik a társasház pénzügyi helyzetét. Elérhető számukra a napló főkönyv, különböző analitikák (bank, pénztár, közös költség) bevételek és kiadások, valamint a tulajdonosok egyedi egyenleg kimutatásai is. A pénztári mozgásokat minimális szinten tartjuk. Közös költséget, és bérleti díjat banki átutalással, csekken, vagy banki készpénzbefizetés formájában tudják a bérlők, illetve a tulajdonosok teljesíteni. A vállalkozók által elvégzett munkák ellenértékét, azok teljesítés igazolását követően, szintén banki átutalással teljesítjük, kiküszöbölve a jelentős pénztári készpénzforgalmat. A gondnokok eseménynaplót vezetnek, a munkák elvégzését követően azok kifizethetőségét aláírásukkal igazolják, így később is minden javítási vagy karbantartási munka kifizetésének jogossága ellenőrizhető. A kezelésünkben lévő társasházaknak szakszerű információkat tudunk adni különböző takarékossági megoldásokra mind pénzügyi, mind műszaki kérdésekben. A társasházak legfontosabb, jelentős kiadásokkal járó felújítási munkáira pályázati anyagot készítünk. Rendszeresen indulunk a helyi kerületi, Fővárosi Önkormányzat, valamint a GM által kiírt felújítási, és rekonstrukciós pályázatokon. Az elmúlt években a különböző pályázatokon több millió forint vissza nem térítendő, illetve rövid lejáratú kamatmentes támogatást sikerült elnyerni, és a kezelésünkben lévő társasházközösségek javára fordítani. Cégünk Megbízási és Vállalkozási Szerződést köt minden általa képviselt társasházzal, a hosszú távú korrekt kapcsolat biztosítása érdekében. A Társasházi törvény alapján Szervezeti és Működési Szabályzatot dolgozunk ki a társasházaink részére, mint a Társasház belső törvénye, a működést és a várható intézkedéseket segíti elő, biztosítja a jogszerűséget. Házirend tervezetet bocsátunk a tulajdonostársak elé, amit megvitatás után - az esetleges módosított szöveg alapján - határozatban fogad el a közgyűlés. A házirendet a Társasházban jól látható helyen helyezzük el, minden tulajdonos saját példányt kap belőle, csak úgy mint a Tűzvédelmi házirendből, és a tűzriadó tervből. Minden Társasházunkba jól látható helyen elhelyezünk egy információs vitrint az információk gyors közlése érdekében. Újonnan épített épület esetén, amennyiben felkérnek bennünket a közös képviselet ellátására, úgy költségvetést készítünk tapasztalati adatok alapján, melyet szükség esetén - számadatok ismeretében - módosítunk. Új építésű Társasházak esetében kiemelt feladat a garanciális, jótállási és szavatossági igények összegyűjtése, a kötelezett cég felé történő továbbítása, a munkák végigkísérése, és átvétele. A közös területeken meglévő garanciális hibákat összeírjuk, a garanciális javításra kötelezett cég felé a azokat bejelentjük, javításuk az esetén ellenőrzést elvégezzük, a munkát átvesszük, és igazoljuk. A hibák javításának elmaradása esetén a szükséges jogi lépéseket közgyűlési határozat alapján megtesszük. A külön tulajdonokban lévő garanciális hibákat is összegyűjtjük, azok javítását figyelemmel kísérjük, tulajdonosi külön megbízás alapján a jogi lépések szükség szerint megindítjuk. Cégünk Társasházkezelési programjának benyújtása előtt elemzi egy-egy társasháznál a várható közös képviseleti munkát, és az alapján teszi meg közös képviseleti díj ajánlatát. I. Képviselettel kapcsolatos feladatok:
II. Társasház működésével kapcsolatos teendők ellátása:
III. Gazdasági, könyvelési feladatok, közös költségek:
IV. Nyilvántartási feladatok:
Amennyiben Társasházkezelő programunkkal kapcsolatban kérdése lenne, készséggel állok személyesen rendelkezésükre egy előre egyeztetett időpontban a részletek átbeszélése érdekében. Zöld Imre |